Home / מדרגות / איך מייצרים מדרגות ברזל והאם הן עדיפות על מדרגות מעץ?

איך מייצרים מדרגות ברזל והאם הן עדיפות על מדרגות מעץ?

מדרגות ברזל נעשות כיום על ידי רתך או מסגר אך לרוב על ידי מסגר. קיימים מפעלים מיוחדים היום שמייצרים מדרגות בצורות שונות בהתאם לבקשות הלקוח. מדרגות אלו נעשות בעיקר על ידי אנשי מקצוע המתעסקים בתחומי הפרזול והברזל וגם אמני ברזל מייצרים מדרגות ברזל לצרכים שימושיים וגם אמנותיים.

הברזל נחשב לחומר אמין מאוד וקל מאוד לעבודה כאשר יש את האביזרים הנלווים כגון דיסקים לשיוף וחיתוך ברזל. השימוש בברזל לצורך יצירת מדרגות ברזל צבר תאוצה בשנים האחרונות עקב העלייה בביקוש לעיצוב אורבני בתוך הבית הכולל הרבה אלמנטים של ברזל כגון רשתות ברזל, פסלים מברזל וגם מדרגות ברזל חשופות שנותנות מראה גס ומעניין לבית.

השימוש של מדרגות ברזל בתוך הבית הוא אידיאלי שכן הברזל הוא חומר מאוד נוח לתחזוקה בפנים הבית שכן הסיכוי לקורוזיה הוא מאוד נמוך וכך גם ההחלדה של הברזל היא איטית יותר. גם ברזל מגיב טוב יותר לחומרים שנמצאים עליו ופחות מייצר כתמים בניגוד למדרגות עץ.

תהליך ההכנה של מדרגות ברזל כולל בתוכו הרבה עבודות ריתוך כדי לחבר את כל מוטות ברזל אחד לשני. מסגר או רתך עובדים בתוך הבית שבו מתוכנן להקים את המדרגות או מחוצה לו על כל צמד חלקים כדי לחבר אותם אחד לשני במעין צורה משולשית כדי לשמור על הצורה המאפיינת את המדרגה כאשר היא בשיפוע.

כאשר מסיימים להרכיב את החלקים המחברים בין המוטות המרכזיים לכל מדרגה, מתחילים לייצר את המדרגות בעזרת הוספת מוטות לחלק המישורי שעליו דורכים בעת עליית מדרגות. עובי המדרגה הוא בערך 30-50 ס"מ תלוי בשימוש של המדרגה וכן הגובה בין מדרגה למדרגה גם הוא משתנה בין 20-40 ס"מ בהתאם לשיפוע לבקשת הלקוח.

לאחר מכן חלק מהמדרגות גם דורשות כיסוי לכל חלק מדרגה ולכן ישנן מדרגות המגיעות חשופות ויש כאלה אשר מגיעות מכוסות בחיפוי ייחודי כדי למנוע נפילה או מעידה כתוצאה מהרווחים בין חלקי המוטות שעל המדרגה.

בנוסף, ניתן לבקש הוספה של מעקה בעת יצירת מדרגות ברזל אשר מתאים בצבעו ובצורתו למדרגות. מעקה ברזל יכול להיות מחובר על מספר מוטות ברזל ארוכים או מוט ברזל אחד יציב וארוך. מספר מוטות ברזל יהיו יותר יציבים מאשר מוט אחד שכן מספר מוטות מעלים את רמת היציבות של המעקה.

בסיום התהליך מתבצעת צביעה של מוטות ברזל במעקה המדרגות עצמן כדי לתת צבע אחיד או גוון ייחודי. תהליך הצביעה הוא בעזרת צינור צבע מיוחד אשר מפזר את הצבע בצורה אחידה ומתייבש במהירות על הברזל. לעתים צובעים את הברזל מספר פעמים בעזרתו כדי שהצבע יהיה אחיד וגם יישמר לאורך זמן על הברזל. בסיום תהליך זה המדרגות מוכנות לשימוש. 

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *